Wij houden ons bezig rondom de 'hype' van de klimaatsproblematiek. We denken dat oa de film met Al Gore 'an inconvenient truth' bij heeft gedragen aan het feit dat klimaatsverandering nu een 'hot item' is. Daar komen enkele vragen bij kijken:
-Is deze aandacht positief? Of is het probleem van een hype dat het net zo snel weer over gaat als dat het gekomen is? (En is er over een paar maand geen aandacht meer voor dit onderwerp).
-Hoe kan het dat wanneer wetenschappers en activisten zich al jaren bezig houden met dit thema, dat er pas (serieuze?)aandacht aan word besteed als er een typische 'hollywoodstijl'film gemaakt word met een bekend persoon en waarin nota bene ook nog eens enorm veel aandacht word besteed aan de persoon 'gore'.
-Hoeveel onderwerpen kunnen nog meer op de publieke agenda komen op het moment dat een 'universal pictures' of een 'paramount' besluit een film op de markt te brengen (en dus te promoten).
Waar we nu aan zitten te denken om aan te gaan werken of al aan werken is:
-Verschillende 'hypes' onderzoeken (flippo's, big brother, pim foruyn etc) en dit vergelijken met 'klimaatverandering (opkomst en afgang)
-Promotie 'an inconvenient truth' (en andere hollywood filmpromotie)bestuderen
-Interview (woensdag 7 Feb)met Ivo vd Brand (Het PR Bureau), hij waarschuwde voor het 'hypen' van dergelijke belangrijke onderwerpen (want die vergaan ook snel)onlangs in Trouw.
-Eventuele activisten of wetenschappers (die al lang bezig zijn) vragen naar hun mening over de hype die nu ontstaan is.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment