Sunday, March 4, 2007

Poging tot verbeelden van de promotie rondom het thema

Nu we al veel hebben gepraat en informatie hebben over hoe iets een 'hype' word, proberen we nu ook beelden te verzamelen van promotiecampagnes of juist uitvloeisels van een onderwerp dat erg in de belangstelling staat.
Zojuist heb ik de volgende organisaties:
-SIRE
-Postbus 51
-Milieudefensie
-Greenpeace

benaderd met de vraag (met aanpassingen voor de aard van elke organisatie):

Hallo,

Ik ben filmstudent (documentaire) aan de kunstacademie St.Joost in Breda en wij zijn bezig met een film rondom milieu/klimaatsverandering en met name rondom de vraag hoe het kan dat dit onderwerp nu plotseling zo in het nieuws/de aandacht komt. Wij zijn op zoek naar krachten die de publieke opinie, en daarmee misschien gedrag, beïnvloeden. Mijn vraag is dan ook of jullie je op dit moment bezighouden met dit onderwerp.
Zowel campagnes die nu bezig zijn als de voorbereiding van zo'n campagne en het brainstormen over zulke campagnes vinden we interessant. Dit is dus mijn eerste vraag en als tweede vraag dan uiteraard ook of we daar eventueel bij aanwezig mogen zijn en/of een interview mogen houden (allemaal afhankelijk van de manier waarop jullie met dat onderwerp bezig zijn).

Mijn laatste vraag is of jullie je in het verleden ook bezig hebben gehouden met dit onderwerp.

Ik hoop iets te horen,

Bedankt.

Vriendelijke Groeten, Harko Wubs (06-19838610)


Uiteraard heb ik me bij de milieuorganisaties minder 'vragend' opgesteld omdat ik weet dat ze ermee bezig zijn. Zo hoop ik, en heb daar ook naar verwezen in mijn vraag, een kans te krijgen op campagne mee te kunnen met Greenpeace, zie: http://www.greenpeace.nl/ en dan de campagne 'spaarlampenactie' waarbij topsporters als promotie worden ingezet.
Ook lijkt het ons leuk als er nog campagnes bedacht moeten worden en dat we aanwezig kunnen zijn bij zo'n brainstormsessie.

No comments: